Ahad, 10 Julai 2011

UCU AIEN SAY

..masih adakah lagi...
marah & kekesalan menjadi suatu pantulan indah sedikit demi sedikit hilang terkikis & tak berbekas adakah masih ada cinta? adakah ada sayang tertinggal? & adakah kasih masih menanti? sedikit demi sedikit segalanya berubah memintal kusut tak menentu..

01] "Setitis keBENCIan di dalam HEARTY pasti akan membuahkan penDERITAan,,tapi setitis CINTA di dalam relung HEARTY akan membuahkan keBAHAGIAan sejati,,kalahkan keMARAHan dengan CINTA KASIH,,kalahkan keJAHATan dengan keBAJIkan,,kalahkan keKIKIRan dengan kemurahan HEARTY,kalahkan keSOMBONGan dengan keJUJURan..."

02] "menCINTAi sseorang itu adalah hak kita,,namun meMILIKi sseorang yg kita CINTAi tanpa IKATan RASMI itu bukan hak kita..Jgn pernah TAKUT melepaskan ssuatu yg blm brhak kita miliki,,Dia pasti akan kembali,,andainya ALLAH mnjadikan ia untuk kau miliki atau ALLAH akan mngganti dgn yg jauh LEBIH BAIK dari yg sekarang kita CINTAi..jgn pernah takut keHILANGan ssuatu yg BUKAN menjadi hak kita..jgn kau TANGISi apa yg bukan milikmu.."

03] "Bila kau TEMUi & meMILIKi ssorg,,terimalah ia seadanya..Jgnlah kau trlalu mengKAGUMinya & jgn pula kau menganggapnya begitu ISTIMEWA..Anggaplah ia MANUSIA BIASA..Apabila dia melakukan keSALAHan bukan mudah bagi kau utk menerimanya,,akhirnya kau KECEWA & TINGGALkannya..Sedangkan jika kau meMAAFkannya boleh jadi hubungan kau akan TERUS & berTAHAN selamanya..."

04] "Jika keRINDUan ini bertahta,,biarkan untuk AL'QAYYUM..andaikan keRINDUan menarik RESAH kepadaMU,,aku pasrah..andaikan penCARIan belum ku temui,,YA ALLAH damaikan HEART..biarkanlah KASIH SAYANG mengikat DIRI..."
YA ALLAH serikan taman HEARTY bukan pada FIKIRanku,,tapi pada keREDHAanMU.

2 ulasan: