Selasa, 12 Julai 2011

Dari Dairi Lama Aku [2]

"Cinta Alam Maya"

"Ha apa?bercinta tapi tak pernah jumpa??boleh ke?"
"La..mana ada orang bercinta tak pernah jumpa..karut la"
"Kalau bercinta mesti jumpa..macam cinta pandang pertama!"
"Loh..pekejadah?ko kenal ke dia?ko tau ke dia 2 sapa?"
"Hahaha..merepek la ko nie wei..."
"Boleh percaya ke?mana ada dibuat orang beb!"

Ramai yang berpendapat begitu ...yela,,kalau dah namanya CINTA,,semua nampak INDAH..sebab tue orang kata 'CINTA itu BUTA'.Pernah ke terjadi?haha..yap memang pernah berlaku pada aku suatu ketika dulu..pedulik apa orang nak cakap..yang merasa aku..pada aku bila tak berjumpa,,banyak kelebihannya..Kalau selalu jumpa kan BOSAN,,dan yang paling penting bila dah berjumpa berDUA,,yang keTIGA sapa??sendiri pikir la der..haha~

Anisha aka Zakiah
Dulu pernah terukir diHEARTY aku..kami saling mengenali di dalam sebuah majalah pada tahun 2001..Masa mula-mula tue sekadar sahabat pena..aku di Johor,,dia di Selangor..tapi kami banyak berkongsi masalah,,bercerita tentang minat,,bertukar pendapat & kerana kami banyak persamaan akhirnya kami berCINTA..dulu takde handset,,takde laman sosial macam facebook..hanya SURAT sebagai pengganti diri..
Aku tertarik dengan sifat mengambil berat dia,,caring,,suka buat aku ketawa & tak pernah melawan/betah cakap aku..budi bahasa dengan aku dia jaga..alhamdulillah..masa tue aku pikir memang CINTA MATI aku la nie..tapi setiap yang kita rencanakan,,jika tidak diizinkan Allah maka tetap tak jadi..
Tahun 2006..
Waktu tue aku sedang bekerja..aku dapat berita dari kakaknya,,yang dia akan berTUNANG dengan pilihan family dia..memang selama nie dah banyak kali dia tolak pinangan orang kerana aku..aku study lagi,,macam mana nak masuk minang dia kan?tapi bila aku dah mula bekerja,,dah mula nak menapak,,cari tujuan hidup,,dia dipaksa TUNANG...masa tue memang aku rasa dunia aku dah tamat..kosong segalanya..pelbagai janji hancur begitu saja..
Dan aku membuat keputusan BODOH dalam HIDUP aku..'membiarkan saja dia menjadi kepunyaan orang tanpa aku menghalangnya..'

Bila diingat balik macam BODOH pun ada aku nie,,kenapa aku tak berjumpa dengan kedua orang tuanya saja..em mungkin tue kesilapan kami,,masing-masing tak kenalkan family sendiri..kami hanya berCINTA berdua saja.. CINTA ALAM MAYA...
Doa ku sentiasa mengiringinya..agar dia bahagia dengan HIDUPnya...bila kita membuat keputusan,,biarlah menggunakan AKAL yang panjang..FIKIR akan apa yang terjadi dengan TINDAKan kita kelak..

Hehe masa aku kemas bilik..aku terjumpa lagu yang pernah aku buat untuk dia dalam 'Dairi Lama Aku'...

NurZakia,,
Tercipta satu cinta,,terukir rindu..
Hanya gambaranmu..

Akan ku bina,,Istana di Syurga,,
Dihiasi cinta mahligai suci..
Akan ku selami,,Jiwamu sayang,,
Ku tahu kau sunyi tanpa kasih ku..
NurZakia...

NurZakia,,
hanyalah kau segala,,Ingin ku genggam,,
Gerbang hatimu sayang..

Akan ku datang,,dalam tidur lenamu,,
Kita bersama hanya kau dan aku..
Akan kita bersua,,Oh kasihku,,
Penggubat rindu nurani yang abadi..
NurZakia...
[maafkan aku k,,mungkin tiada jodoh antara kita,,biarlah kisah kita menjadi kenangan yang terindah..]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan