Khamis, 30 Jun 2011

Dari Dairi Lama Aku [1]

"I'm Not a Loser"

Alhamdulillah,,hari nie dah masuk 3minggu 3hari aku di kg..Bila duduk kg macam2 aku boleh buat contahnya 'kemas bilik'..Bilik aku sekarang penuh dengan barang2 aku & barang2 lama aku..Segala mainan,,buku2 komik,,baju2 & macam2 lah..Dalam dok kemas2 tue,,terjumpa plak 'Dairi Lama Aku'..hehe,,ingat aku takde dairi ke?orang nak cakap aku jiwang pun aku tak kisah..sebab dairi tue tersimpan segala perjalanan hidup aku dari sek rendah,,sek menengah sampai aku meninggalkan kg..Nak tergelak jugak bila baca kisah lama aku dulu..
Kebanyakan kisah cinta monyet..haha,,ramai jugak sebenarnya aweq aku nie..Tapi aku bukan playboy..Aku jenis setia yang satu beb!Cuma kekadang bila dah nampak pompuan dahi licin yer tergugat iman nie wei (adatlah)..dan kebanyakan pompuan yang aku penah couple dah bahagia dengan suami & anak2 mereka sekarang..Syukur alhamdulillah..Hanya doa yang dapat aku kirimkan..

Ha bila bukak 'Dairi Lama Aku'..terlayan la plak blues yang tak ada penghujungnya..Buat aku terfikir akan life aku yang tak tahu akhir jalan nie..Perghh bila dah layan blues nie,,memang pebret aku dengan dengar lagu jiwang2 nie..Sambil selak2 'Dairi Lama Aku' teringat kat kawan2 sekolah (masing2 dah ada family sendiri)..Sebenarnya 'Dairi Lama Aku' nie banyak katun yang aku lukis dari tulisan..Sebab dulu memang aku minat melukis..hehehe..layan blues kawan ~
..salah satu kata2 yang aku tulis kat 'Dairi Lama Aku'...


13jun2002..
Kata orang,,ada kala kenyataan itu amat pahit untuk di telan..dan hari ini aku makin percaya dengan ungkapan tue! kenapalah kena ada kebetulan-kebetulan yang 'BANGANG' macam nie dalam hidup kita... Bukan senang beb,,aku nak jatuh hati kat pompuan..tapi bila aku dah berkenan...time tu la aweq tu dah ada pakwe...tak bengang ke tue? Macam hindustan pun ada bila hero dah berkenan kat heroin,,time tu la orang jahat nak datang kacau,,cheh! Tak macho langsung! Hati aku? Tah..aku pun dah tak tahu nak cakap macam mana. Kejap sedih,,kejap terharu,,kejap rasa nak nangis,,kejap nak rasa gelak kuat-kuat..dah mereng ke aku.. Hah??? Tapi itu tak bermakna peluang aku dah tertutup,,ye tak? Jodoh,,pertemuan,,ajal semua di tangan tuhan...yang penting 'I'm Not a Loser!!'

2 ulasan: