Jumaat, 28 Januari 2011

dalam kehidupan ini,,sebagai manusia aku sering kali terkeliru dalam mencari erti sebuah kebenaran.
tersangkut dan hanyut,,jika kita tersalah tafsir terhadap sesuatu perkara yang berlaku.ini umpama menjejak mimpi yang tiada siapa mampu mengesahkan kepastiannya,,kerana itu..aku harus selalu berada dilorong yang tepat agar perjalanan yang lurus mampu aku lihat dengan dengan mata dan hati...kadangkala sebuah kebenaran itu sangat pahit dan sukar diterima tetapi menolak sebuah kebenaran ia tidak ubah seperti membohongi diri sendiri...kadangkala sanggup menipu diri sendiri kerana tidak mahu menerima kenyataan dan kebenaran yang sudah jelas di depan mata...dalam kehidupan ini,,aku perlu sentiasa bersedia menghadapi apa jua kemungkinan jangan terlalu mengikut kata hati sehingga kadangkala membuatkan aku lupa diri serta asal usul aku sehinggakan hilang kejatian diri....sebuah pengorbanan itu sangat payah untuk dilakukan,,ada ketika nya disalah ertikan ...namun sapelah yang dapat memahami serta mengetahui pengorbanan yang aku lakukan...sentiasa ingin yang terbaik untuk mereka yang disekeliling aku,,namun hati serta diri terluka sape lah yang ambil peduli...hanya yang Maha Kuasa mengetahui segalanya.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan