Isnin, 24 Januari 2011

Aku & Sesuatu

"Sebuah perjalanan takkan lengkap tanpa berbekalkan secubis perjuangan"

..tapi perlukah berjuang?perlukah terus berjalan kalau lorong yang bakal aku tempuhi itu belum pasti berpenghujungnya?HATI berkata...'aku belum lalu,,macam mana nak dikatakan belum pasti?'
    
    Sesuatu yang bakal kita tempuh kita jadikan perjuangan & sesuatu yang kita telah tempuh jadikan ia sebagai pedoman sebuah perjalanan.'..& di penghujung jalan perjuangan itu nanti,,kita akan sedar bahawa semua benda yang bersifat baru ada awalan & akhirannya.Jadi kenapa kita perlu takut untuk berjalan?'

2 ulasan:

  1. cetusan rasa seorang teruna... mmmmmm.. izinkan ku coretkan sesuatu.. seandainya ada restu dr ILAHI..biarlah langit dan bulan sebagai saksi... bahawa kata2ku ini.. adalah luahan dariku sendiri.. dari seorang wanita yg punya harga diri... aku megangumi ketabhan hati yg kau miliki.. jauh disudut hati ini.. ingin ku buka sedikit ruang hati ini.. mmbasuh dan mmbalut luka2 dihati mu jua disanubari... tp apa dayaku hati ini.. bukan sesautu yg blh dipaksa2 dan di buat lagi.. tak upaya aku mmberi selain dari dia hanya dihati... izinkan aku mnjadi sahabat sejati.. biarlah ia begitu hingga akhir hayat ini.. biarlah suatu hari nanti kau juga memahami.. bertapa aku seorang wanita yg tak mudah menukar ganti pasangan hati... doaku kau sahabat yg aku sayangi.. dan sentiasa aku rindui.. ikhlas dr sanubari.. AKU : rina aida hj puteh...

    BalasPadam
  2. Kata katamu "Tak Perlu Mencari Teman Secantik Balqis,,Andai Diri Tak sehebat Sulaiman..Mengapa Mengharapkan Teman Setampan Yusuf,,JIKA KASIH TAK SETULUS ZULAIKHA..Tak Perlu Mengharap Teman Seteguh Ibrahim,,Andai diri tak Sekuat Siti Hajar..&Mengapa Didambakan Teman Hidup Bak Siti Khadijah,,Kalau Diri Tak Sesempurna Rasulullah S.A.W.."
    Kata kataku "AKU,,tidaklah semulia MUHAMMAD,,tidaklah setaqwa IBRAHIM,,Pun tidak setabah ISA atau AYUB..atau pun segagah MUSA,,apalagi setampan YUSUF..AKU adalah lelaki akhir zaman,,yang punya cita-cita untuk membangun keturunan yang soleh solehah..."
    Aku bukan lah Pencinta yang sejati,,yg ku dambarkan ukhwah yg mengajar aku menjadi manusia yg penuh dgn rasa CINTA...kisah silamku juga penuh dengan onak duri..dan aku takut untuk menghadapi jika HATI ku penuh rasa benci...

    BalasPadam