Jumaat, 28 Januari 2011

Dairi Cinta HatiKu Pada Dia

Cara aku perolehi kasih sayang...xmenuntut agar aku diCINTAi tapi mula memberi kasih sayang kpd 'dia' tanpa mengharapkan balasan coz CINTA xpernah meminta,CINTA sentiasa memberi,CINTA membawa penderitaan,tapi xdendam,xmembalas dendam.Di mana ada CINTA di situ ada kehidupan tp kebencian membawa kpd kemusnahan.

..Tuhan memberi aku 2kaki utk berjalan,2tangan utk memegang,2telinga utk mendengar &2mata utk melihat tapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping HATI pada aku? KERANA Tuhan telah memberikan sekeping lgi HATI  utk aku cari 'dia'.. Itulah namanya CINTA.

..CINTA sejati adalah ketika 'dia' menCINTAi org lain,aku masih mampu tersenyum, sambil berkata "aku turut bahagia untuk kau."..Jika aku menCINTAi 'dia',aku akan sentiasa mendoakannya walaupun 'dia' xberada disisi aku.
..Perasaan CINTA aku dimulai dri mata, sedangkan rasa SUKA dimulai dari telinga so jika aku mahu berhenti menyukai 'dia', cukup dgn menutup telinga tpi apabila aku cuba menutup mata dri 'dia', CINTA itu berubah menjadi titisan air mata &terus tinggal diHATI aku dlm jarak waktu yg lama.
..CINTA aku dtg kpd org yg masih mempunyai harapan walaupun 'dia' telah dikecewakan..dikhianati..yg masih ingin menCINTAi..walaupnu 'dia' telah disakiti sebelumnya & aku perlu ada keberanian &keyakinan utk membangunkan kembali kepercayaan...
..Mungkin Tuhan menginginkan aku bertemu dan berCINTA dgn 'dia' yg salah sebelum bertemu dgn dia yg tepat..aku harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu..
..CINTA xmengajar aku lemah tapi membangkitkan kekuatanku.CINTA xmengajar aku menghinakan diri tapi menghembuskan kegagahan.CINTA Xmelemahkan semangat tapi membangkitkan semangat.
..Sungguh menyakitkan menCINTAi 'dia' yg xmencintaiku tapi lebih menyakitkan adalah mencintai 'dia' &aku xpernah memiliki keberanian utk menyatakan CINTA ku kepada 'dia'.
..Hal yg menyedihkan dlm hidup adalah ketika aku bertemu 'dia' yg sgt berarti bagiku..tp hanya utk menemukan bahawa pd akhirnya jadi xbererti dan aku harus membiarkan 'dia' pergi.
..Tuhan ciptakan 100 bahagian kasih sayang. 99 disimpan disisiNya &hanya 1 bahagian diturunkan ke dunia. Dgn kasih sayang yg satu bahagian itulah makhluk saling berkasih sayang.
..Aku xmenCINTAi 'dia' seperti bunga coz bunga mati kala musim berganti..aku CINTA 'dia' sungai coz sungai mengalir selamanya.
..Permulaan CINTA aku,biarkan 'dia' menjadi dirinya sendiri &xmerubahnya jadi gambaran yg aku inginkan..klu x aku hanya menCINTAi pantulan diri sendiri yg aku temukan di dalam diri 'dia'...
..Kata-kata CINTA yg lahir hanya sekadar di bibir &bukannya di hati mampu melumatkan seluruh jiwa raga, manakala kata-kata CINTA yg lahir dri hati yg ikhlas mampu utk mengubati segala luka di hati 'dia' yg mendengarnya.
..CINTA aku bukanlah kata murah &lumrah dituturkan dri mulut ke mulut tapi CINTA aku adalah anugerah Tuhan yg INDAH dan SUCI jika 'dia' dpt menilai keSUCInya.
..Bukan laut namanya jika airnya xberombak..bukan CINTA namanya jika perasaan xpernah terluka..bukan kekasih namanya jika hati xpernah meRINDU dan CEMBURU akan 'dia'..
..BerCINTA memang mudah..Untuk diCINTAIi juga memang mudah..Tapi utk diCINTAi oleh 'dia' yg aku CINTAi itulah yg sukar diperoleh..

..doaku kpd 'dia'......Ya Allah, jika Aku jatuh CINTA, berikanlah cintaku pd ssorg yg melebihkan cinta pd-Mu agar btambah kekuatanku utk menyintai-Mu. Wahai Maha Penyayang, jika Aku jatuh HATI, izinkanlah htku menyentuh ht org yg htnya tertaut pd-Mu agar aku tdk jatuh dlm jurang cinta yang murah. Wahai Maha Pengasih, jika aku RINDU, rindukanlah aku kpd ssorg yg merindui syahid di jln-Mu, jagalah rinduku pd-Mu agar aku tdk lalai dr mrindui syurga-Mu...Aameenn...Ya Rabbal a'lamin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan