Khamis, 12 April 2012

Gegaran Gempa Bumi Di Indonesia Melanda Malaysia

Gegaran Gempa Bumi Di Indonesia Melanda Malaysia pada 11 April 2012. Menurut sumber, satu gempa bumi 8.9 Scala Richter telah berlaku di wilayah Aceh Indonesia pada 11 April 2012. Sehubungan itu, beberapa negeri di Malaysia terutamanya di pantai barat merasai impak gegaran daripada fenomena tersebut.
Indonesia mengeluarkan amaran tsunami ekoran gempa bumi kuat melanda wilayah Aceh sebentar tadi. Gegaran pada ukuran 8.9 turut dirasai di kawasan Lembah Klang – Kuala Lumpur, Petaling Jaya dan Shah Alam serta di utara Semenanjung – Pulau Pinang, Perlis dan Perak.

"Ya,Allah ampunilah segala dosa kami.Jauhilah kami dari segala bencana ya Allah..Agar diri kita lebih insaf,jom hayati kata2 ini.Org yg melakukan maksiat,akan merasa miskin dlm kekayaannya,merasa sempit dlm kelapangannya dan merasa kesunyian dlm kesibukan walaupun dikelilingi org yg memuji & memujanya.Dia kehilangan ketenangan & ketenteraman hidup,hatinya gelisah,batinnya tersiksa,makanan yg dimaka...n,tidak terasa kelazatannya.Malah di mana sahaja ia berada,dia tidak dpt menikmati indahnya hidup ini.Oleh itu,jom kita bersihkan diri dari sgl dosa.Byk istighfar mohon ampun kpd Allah..bergegar bumi baru sedikit,kita dh takut.Bagaimana dgn sgl goncangan pd hari Kiamat?Bagaimana pula dgn azab Allah pd yg bergelumang dgn dosa? Jom insafi diri.Jom jauhi maksiat.Jom byk ibadat.."
 
"Tidaklah bumi bergoncang kecuali kerana ada maksiat-maksiat yg dilakukan di atasnya.. Bumi gemetar kerana takut Allah melihatnya.."
[Kaab bin Malik RA]

..perbanyakkan doa sahabat sekalian,,jgn leka & lalai..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan