Sabtu, 27 Oktober 2012

Rasa Kecewa

Sebagai manusia biasa,,ada hal lain yang luar biasa Allah berikan sebagai kurniaNya kepada kita. Kita diberikan satu nikmat berupa perasaan yang mungkin secara ilmiah tak dapat dirumuskan dari mana dan bagaimana perasaan itu tercipta.

Namun itu adalah satu kurniaan yang patut kita syukuri sebagai seorang insan,,kerana rasa itu khusus diberikan hanya pada kita sebagai makhluk-Nya sebagai seorang manusia.
Sebagai manusia normal,,manusia inginkan rasa bahagia,,rasa cinta,,rasa senang atau apapun segala rasa yang menyenangkan hati saja yang melekat dalam kehidupan seharian. Kalau boleh,,tak mahu langsung ada rasa sedih,,kecewa,,pun takut dan sebagainya..

RASA KECEWA?
 “Janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah (pula) kamu bersedih hati,,padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (darjatnya),, jika kamu orang-orang yang beriman.”
[Surah Al-Imran ayat 139]


Rasa sedih memang tak selalu muncul dalam saat yang menggembirakan. Ketika detik ini kita senang,,mungkin saja sedetik kemudian kita akan berubah untuk berduka.
Jadi..
Pujuklah diri,,putus cinta mungkin juga disebabkan Allah ingin temukan jodoh buat kita yang lebih baik,,Allah akan kembalikan semula dirinya bila dia jadi lebih baik atau kita jadi lebih baik dan Kafarah kepada dosa-dosa kita untuk kita lebih dekat kepadaNYA..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan