Sabtu, 5 Mac 2011

Tips untuk AKU menjadi BAHAGIA!


BerIMAN,,kerana IMAN dapat menghilangkan keCEMASan & menghapus keGUNDAHan..
IMAN adalah penyejuk mata HATI aku yang mengESAkan ALLAH & pelipur lara aku
yang perlu berIBADAH..

Apa yang telah berLALU,,biarlah..Apa yang telah PERGI,,biarlah BINASA..Tak perlu

aku memikirkan apa yang telah berlalu,,kerana ia telah HILANG & jadikan pengAJARan.

REDHA dengan TAKDIR yang telah diTENTUkan & dengan REZEKI yang telah diberi..Segala

sesuatu sudah ada UKURanya,,jadi tinggalkanlah berKELUH KESAH wahai DIRI.

Dengan DZIKIR kepada ALLAH,,HATI aku
menjadi TENANG & DOSA akan terHAPUS..DZIKIR
adalah DZAT Yang Maha Mengetahui segala HAL yang GHAIB akan meREDHAi & segala
kesusahan akan SIRNA.
Aku tak pernah mengHARAP ucapan TERIMA KASIH dari orang lain.Cukup bagi aku PAHALA
yang diberikan oleh DZAT tempat bergantung semua MAHLUK..aku tak perlu TAKUT
kepada orang KUFUR,,penDEnDAM & IRI HATI.

Biarkan MASA DEPAN datang dengan SENDIRInya,,tak perlu CEMASkan hari ESOK
kerana jika aku telah memperBAIKi hari ini,,ESOK akan menjadi BAIK pula.

MemBEBASkan HATI aku dari rasa IRI & DENDAM..Buang jauh-jauh AMARAH &
hilangkan rasa perMUSUHan dari HATI aku.

Aku cuba mengASINGkan DIRI dari orang,,kecuali untuk keBAIKan..Cuba BETAH duduk di rumah..
Laksanakan URUSan aku dengan SEMPURNA & tidak terlalu banyak berGAUL dengan orang
ramai yang tidak menDATANGkan FAEDAH.

BUKU,,adalah SAHABAT terBAIK..Aku cuba berSAHABAT dengan ILMU & berTEMANkan
dengan MA'RIFAT (pengetahuan) agar menjadi penyuluh jalan HIDUP.

Aku sentiasa ingat bahawa ALLAH Maha Luas AmpunanNYA,,Maha Menerima TAUBAT &
Maha Mengampuni DOSA-Dosa hambaNYA..DIA berkenan mengganti AMAL buruk hambaNYA
dengan keBAIKan.Jadi aku kena senantiasa memohon keampunan dariNYA.
BerSYUKUR kepada ALLAH atas nikmat AGAMA,,AKAL,,keSIHATan,,penDENGARan
pengLIHATan,,REZEKI,,keTURUNan,,SAHABAT-SAHABAT & segalanya yang diberi padaku.

HIDUP dengan AL'QURAN secara memBACAnya,,menDENGARnya,,meRENUNGnya &
mengHAFALnya kandungan ayat-ayatnya,,kerana AL"QURAN adalah PENAWAR yang paling
mujarap untuk menghilangkan keSEDIHan & keGUNDAHan HATI.

Maafkan orang yang menZALIMi aku & sambungkan TALI SILATURRAHIM dengan orang yang
memutuskan dari aku..MemBERI orang yang tidak pernah memBERI kepada aku & berlaku
LEMBUT kepada orang yang berbuat JAHAT padaku..Jika aku mampu melakukan semua ini,,niscaya
aku akan mendapat keBAHAGIAan & keTENTERAMan.

Senantiasa mengUCAPkan "LAA HAULA WA LAA QUWWATA ILLAA BILLAAH" kerana
kalimat ini dapat meLAPANGkan dada,,memperBAIKi keadaan,,meRINGANkan beban & akan membuat diREDHAi Yang Maha Agung.
& juga perbanyakan memBACA ISTIGHFAR "ASTAGHFIRULLAH HAL ADZIM" kerana dengan
istighfar dapat menDATANGkan rezeki,,keLAPANGan,,keTURUNan yang BAIK,,ILMU yang
berMANFAAT & keMUDAHan serta dapat mengHAPUSkan DOSA..

BIIZINILLAH (Dengan izin Allah)
❤UKHWAH FILLAH (Ikhlas kerana Allah)
BARAKATILLAH (Semoga diberkati Allah)
❤MAHABBAH FILLAH (Berkasih sayang kerana Allah)
❤JAZAKULLAHU KHAIRAN (Semoga Allah meganjari kamu)


ربنا آتنا في الدنيا حسنة ، وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار

Tiada ulasan:

Catat Ulasan